A gumiabroncs nyelve sokak számára idegen. Pedig a gumiabroncsok oldalfalán található rejtélyes számok, betűk, ábrák és kódok közé van rejtve. Valójában rengeteg hasznos és fontos információt tartalmaznak az egyes gumiabroncsok képességeiről. Így ha nem tudja megkülönböztetni a gumiabroncs szélességét a sebesség jelzésétől – vagy ha igen, de szeretné bővíteni a tudását –, az itt látható fontos tájékoztatás jól jöhet a megfelelő gumiabroncs kiválasztásában.
Three Peak Mountain Snow Flake (Három hegycsúcs és hópehely):
A három hegycsúcs és hópehely (3pMSF) ábra. Az M+S gumiabroncsokon elhelyezett kiegészítő jelölés, amely jelzi, hogy szélsőséges hóviszonyokra tervezték.
GREEN X:
A Michelin az újabb termékcsaládjain bevezette a „GREEN X” logót az energiatakarékos „zöld” gumiabroncsok azonosítására. Amellett, hogy csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, kiváló kopási jellemzőkkel és nedves tapadással rendelkezik.
Ha a jelölés Extra teherbírás (XL) vagy Megerősített (Reinf), a gumiabroncs terhelési besorolása nagyobb, mint ami a méretéhez képest szokásos lenne. A gumiabroncs cseréjekor oda kell figyelni az abroncs jelöléseire.
ZP: Zéró nyomás:
A ZP a leeresztve is használható, megerősített oldalfalú MICHELIN gumiabroncsokat jelöli. Ezek a defekttűrő abroncsok (SST-k) lehetővé teszik, hogy lapos abronccsal is tovább tudjon vezetni.
ZP: Azt jelenti, hogy leeresztett gumiabronccsal még 80 km-t tehet meg legfeljebb 80 km/h sebességgel.
ZP SR: Azt jelenti, hogy leeresztett gumiabronccsal még 30 km-t tehet meg legfeljebb 80 km/h sebességgel.
Az abroncs gépkocsigyártó-specifikus jelölései
Pl. Pilot Primacy MO (Mercedes)
Pl. N jelzésű Pilot Sport PS2 (Porsche)
Pl. 205/55R16 91V Pilot Primacy G1
Egyes (főleg nagy teljesítményű) Michelin abroncsokon meghatározott jelölések vannak, amelyek azt mutatják, hogy a gumiabroncsot arra tervezték, hogy optimális teljesítményt nyújtsanak egyes járműgyártók modelljein.
Az ilyen speciális jelölésekkel ellátott Michelin gumiabroncsokat a normál gumiabroncsoktól eltérően gyártják. Ezek a gumiabroncsok sem nem jobbak, sem nem rosszabbak, mint a velük egyenértékű normál gumiabroncsok, csupán abban különböznek, ahogyan a gépkocsin viselkednek. Ezek a jelölések a gumiabroncs oldalfalán és az új abroncsok címkéjén találhatók.
A meghatározott gépkocsigyártók jelölései közül néhány (az N, a C és a K) nagyon korlátozó jellegű, mert nem szerelhető fel minden gépkocsira. Ezek a járművek meghatározott jellemzőkkel bírnak, és ha nem a
megfelelő gumiabronccsal vannak felszerelve, nem a tervezettnek megfelelően viselkednek.
Egyes, meghatározott gépkocsigyártók számára kifejlesztett gumiabroncsok speciális jelöléssel vannak ellátva, amelyek jelzik, hogy műszakilag különböznek a velük egyenértékű normál gumiabroncsoktól.
A G1 gumiabroncs például némileg eltérő fizikai méretekkel rendelkezik.
A G1 gumiabroncsok nem gyártóspecifikusak. Más jelöléseket (például * vagy MO) az érintett gépkocsigyártók kérnek, hogy meg lehessen különböztetni a számukra kifejlesztett gumiabroncsokat. A megfelelő gumiabroncs biztosítja az optimális teljesítményt.