Mivel a gépkocsinak csupán ez a része érintkezik a talajjal, a gumiabroncsok futófelületének mélysége nagyon fontos a gépkocsi biztonsága szempontjából. Emellett a gumiabroncs állapotát is jelzi.
A kopott futófelület növeli a gumiabroncs esetleges meghibásodását, a vízen való felúszás kockázatát és csökkenti a teljesítményt téli időben. Télen a kopott futófelület súlyos mértékben csökkenti az úttartást és az irányíthatóságot.
A jogszabályban előírt mélység be nem tartásáért bírság jár.
1. lépés: Hozzáférés a gumiabroncs futófelületéhez
A futófelület mélysége ellenőrzésének első lépéseként jól hozzá kell férni az elülső kerekekhez.
- Parkoljon le egy vízszintes és sík területen.
- Rögzítse a gépkocsit a kézifékkel (automata váltó esetén) vagy az első sebességfokozattal (kézi váltó esetén).
- Ezt követően forgassa el 45º -kal a kormánykereket jobbra vagy balra, hogy szabadon látható legyen az a gumiabroncs, amellyel kezdeni szeretné a vizsgálatot.
A hátsó kerekek esetében ez már kicsit nehezebb, de remélhetőleg itt is ésszerűen szabadon hozzá tud férni az ellenőrizni kívánt futófelülethez.
2. lépés: A futófelület ellenőrzése
Most, hogy a jobb vagy bal elülső kerék futófelülete szabadon hozzáférhető, elkezdheti ellenőrizni a futófelület mélységét és a gumiabroncs állapotát. Ne hagyatkozzon becslésekre. Egy könnyen használható mélységmérővel könnyedén megmérheti a futófelület mélységét.
Ezzel az egyszerű eszközzel nem nehéz megmérni a futófelület mélységét és csak néhány percig tart.
A futófelület minimális mélysége 1,6 mm annak középső háromnegyedén a gumiabroncs teljes kerületén. Mindig több helyen ellenőrizze a futófelület mélységét.
A gumiabroncsok barázdáiban kopásjelzők vannak elhelyezve. Ha a futófelület a kopásjelzőkkel azonos szintre kopik, a gumiabroncs elérte a jogszabályi határt, és ki kell cserélni.